Geschiedenis

Letselschadespecialisten met gevoel voor de menselijke maat

Smart Letselschade is in 2014 ontstaan als een familiebedrijf. Lisa Sjaardema begon het bedrijf samen met haar broers Jouke en Rick, en haar vader Jouke. Inmiddels is Smart Letselschade uitgegroeid tot een kantoor met verschillende expertises en zijn zij in heel Nederland werkzaam. Om te begrijpen wat Smart Letselschade anders maakt dan andere letselschadekantoren, is het belangrijk terug te blikken op het ontstaan van Smart Letselschade.

Recht op een vergoeding

Heb je letselschade opgelopen en wil je weten of jij recht hebt op een vergoeding? Doe dan de check!

Doe de check!

Niet de grootste, wel de beste

Jouke Sjaardema sr. had al sinds jaar en dag een assurantiekantoor in Leiden, waar beide zoons, Jouke en Rick, ook werkzaam waren. Dochter Lisa Sjaardema studeerde rechten. Om na haar studie ervaring op te doen, trad zij in dienst bij een letselschadekantoor als belangenbehartiger. Daar zag zij dat het, zoals bij zoveel kantoren, niet zozeer om de cliënten draaide, maar om zoveel mogelijk zaken af te handelen. Dat moest beter kunnen!

Smart Letselschade

Op 1 september 2014 sloeg zij daarom haar laptop open op het kantoor van haar vader en al snel was Smart Letselschade geboren. In eerste instantie ondersteunde Lisa voornamelijk cliënten van haar vader, maar al snel groeide haar praktijk en kon zij het niet meer aan zonder administratieve ondersteuning van het personeel van het assurantiekantoor en haar broer Rick.

In juli 2015 nam Lisa haar eerste personeelslid in dienst en kwam er ruimte voor verdere professionalisering van Smart Letselschade.

Wegens de groei van het kantoor werd er in januari 2016 gestart met de bouw van een extra verdieping op het kantoor van haar vader. Die uitbreiding bleek echter niet lang voldoende ruimte te bieden. Na een half jaar verhuisde Smart Letselschade naar een ander pand, waar zij binnen negen maanden ook alweer uit hun jasje groeiden. In maart 2018 streek Smart Letselschade daarom neer in hun huidige kantoor, waar zij voldoende ruimte hebben om al het personeel te huisvesten.

Cliënt centraal

Inmiddels bestaat het team van Smart Letselschade uit bijna 20 juristen, ondersteunend personeel én een tweekoppig managementteam. Lisa’s broer Rick ondersteunt nog steeds, en ook broer Jouke werkt inmiddels 20 uur per week voor het kantoor. En hoewel Smart Letselschade de afgelopen jaren behoorlijk gegroeid is, is er één ding altijd hetzelfde gebleven: de cliënt staat bij Smart Letselschade centraal.

Lisa Sjaardema zegt daarover: “Onze groei is erop gericht onze cliënten altijd goed te kunnen begeleiden. Door ervoor te zorgen dat de juristen bij Smart Letselschade voldoende tijd beschikbaar hebben voor iedere cliënt, blijft er ruimte voor de mens en kunnen wij onze cliënten de aandacht en ondersteuning geven die zij nodig hebben en verdienen. Ons managementteam speelt hier een belangrijke rol in. Zij selecteren niet alleen de juiste juristen als wij een vacature hebben, zij leiden ons personeel ook op. Zo zorgen zij er bijvoorbeeld voor dat nieuwe juristen bij Smart Letselschade zo snel mogelijk NIVRE Register-Expert worden of jaarlijks voldoende PE-punten kunnen halen.”